DE NIEUWE BMW Z4

Sportiever dan ooit

BMW heeft een rijke historie van roadsters met een iconische status als het gaat om rijplezier. De nieuwe BMW Z4 is de volgende roadster die zich voegt in dit illustere gezelschap. Het is een open, premium sportauto met klassieke canvas softtop, een verleidelijk design en een puristisch, op de bestuurder gericht interieur. De tweezitter is nadrukkelijk ontworpen voor maximale wendbaarheid, rijdynamiek en een superieur stuurgedrag met een onmiddellijke reactie. De nieuwe BMW Z4 combineert zijn sportieve wegligging met een keur aan geavanceerde functies voor bestuurdersassistentie, bediening en connectiviteit.

Een klassiek roadster-concept opnieuw geïnterpreteerd.

De proporties van de nieuwe BMW Z4 bewijzen hoe een klassiek roadster-concept opnieuw geïnterpreteerd kan worden. Ten opzichte van zijn voorganger is het model 85 mm langer (4.324 mm), 74 mm breder (1.864 mm) en 13 mm hoger (1.304 mm). Voor extra wendbaarheid is de wielbasis 26 mm verkort tot 2.470 mm en de spoorbreedte voor (1.609 mm) en achter (1.616 mm) respectievelijk 98 en 57 mm vergroot. De carrosseriestructuur en chassisbevestigingen worden gekenmerkt door een uitzonderlijke stijfheid, terwijl de nieuw ontworpen voor- en achteras zorgen voor een nog sportiever rijgedrag en een hoger comfortniveau. De centrale zitpositie, het lage zwaartepunt, optimale gewichtsbesparing en de ideale gewichtsverdeling van 50:50 dragen eveneens bij aan de adembenemende rijdynamiek van de nieuwe BMW Z4.

EXTERIEURDESIGN.

Pure esthetiek verpakt in een nieuwe ontwerptaal.

De herkenbare designtaal en kenmerkende details zijn bepalend voor de emotionele aantrekkingskracht en het puristische exterieurdesign van de nieuwe BMW Z4. De tweezitter heeft een laag, sportief en compact uiterlijk, ongeacht of de softtop geopend of gesloten is. Met zijn nieuwe roosters in de BMW nierengrille en – voor het eerst – een verticale koplampopstelling heeft het model een onmiskenbare uitstraling aan de voorzijde. De nieuwe BMW Z4 is standaard uitgerust met LED-koplampen, terwijl de optionele adaptieve LED-koplampen met matrixfunctie voorzien zijn van bochtverlichting en niet-verblindend grootlicht.


De lange motorkap met pijlvormige contourlijnen in de richting van de BMW nieren spreidt zich uit over de spatborden in typische ‘clamshell’-stijl die kenmerkend is voor klassieke sportauto’s. De naden aan de zijkanten van de motorkap lopen naadloos over in de bovenste taillelijn langs de flanken, die helemaal doorloopt tot aan de achterlichtunits. De tweede taillelijn komt voort uit de grote Air Breathers achter de voorste wielkasten. Met deze combinatie van lijnen en oppervlakken wordt de luchtstroom langs de BMW Z4 visueel versterkt. De in het kofferdeksel geïntegreerde spoiler, de slanke L-vormige achterlichtunits en de diffuser benadrukken het gespierde achterwerk van de nieuwe BMW Z4. Er is keuze uit negentien carrosseriekleuren. De softtop is standaard in zwart uitgevoerd en optioneel leverbaar in antraciet met zilverkleurige details. Het stoffen dak is bovendien al rijdend tot snelheden van 50 km/u in slechts tien seconden te openen en te sluiten.

BREED SCALA AAN RIJHULPSYSTEMEN.

Comfort en veiligheid verhogend.

De toonaangevende reeks rijassistentiesystemen onderstreept het geavanceerde karakter van de nieuwe BMW Z4. Collision Warning, Pedestrian Warning met City Braking en Lane Departure Warning zijn standaard. De lijst met opties omvat Active Cruise Control met Stop & Go-functie, afstandsinformatie, Lane Change Warning System, Rear Collision Prevention en Cross-Traffic Alert, evenals Speed Limit Info met No Passing Info display en – voor het eerst in een BMW roadster – de BMW Head-Up Display.


Active Park Distance Control en de achteruitrijcamera assisteren de bestuurder bij manoeuvreren en parkeren. Deze systemen zijn onderdeel van de Parking Assistant, die het sturen, remmen, accelereren en schakelen van de bestuurder kan overnemen, zowel bij het in- als uitparkeren van een parkeervak. De Parking Assistant omvat ook een achteruitrijassistent, waarmee de auto de laatste vijftig gereden meters automatisch achteruit terug kan afleggen en daarbij exact hetzelfde pad kiest als eerder in voorwaartse richting.

BLIJF OP DE HOOGTE.

Meld u aan voor de BMW Z4 nieuwsbrief.